Lilla fröken duktig är i farten !

Haha, hoho, hihi ! Idag har jag varit bäst. Sorterat alla flyttkartongerna som
stått här tillräckligt länge och skräpat. Imorse fick jag nog och bestämde mig
för att fixa ordning här och få lika mysigt som de andra. :-) Just nu råder tredje
världskriget här inne, men jag hoppas jag ska hinna klart allt imorrn !

När kartongerna var sorterade och färdigpackade skulle jag kånka bort dem
till mitt förråd, tills mamma hämtar dem. Inte så lite tunga, trodde jag skulle dö
eller nåt. Fyllda med kläder, böcker, fotoalbum, pärmar och annat. Tänkte att
det kanske var lättare om jag använde cykeln och gick bort med en åt gången,
på pakethållaren istället för att bära eftersom de var så tunga. Problemet var bara
att hela cykeln välte. Kom en kille springande när jag låg där och sprattlade, med cykel,
kartong och grejor över mig.
"Behöver du hjälp ?" hojtade han. "Jaaa", skrek jag samtidigt som jag tänkte 
"Vad fan ser det ut som?! Dessutom ösregnade det. Efter mycket om och men
kom jag i alla fall loss. Dyngsur och lagom glad. Slog i smalbenet i cykeln och kolla
på bilden nedan hur det ser ut nu. Gör sådär lagom ont faktiskt.
Resten av kartongerna lyckades jag flytta utan missöden. :-)






Har köpt en dammsugare också idag. :-) På tiden, jag har inte dammsugit
sedan i juni. Jag fick på mig både regnbyxor och regnjacka och cyklade bort
till ÖB i regnet. Kändes som om det bara var jag som var ute i hela världen.
Fick ju med mig en dammsugare hem i all fall !

Nu väntar film.

Puss på er.

Kommentarer
Postat av: ana

Stackare...hoppas svullnaden lagt sig...kram ses imorgon:-)

2008-08-24 @ 20:07:20
Postat av: Kimsan

Haha, vet hur det är att ha flyttkartonger överallt! Gömde mina två sista bakom en möbel :D

2008-08-29 @ 08:18:28
URL: http://kimsana.blogg.se/
Postat av: Ana

Nu är du länkad min vän...tack för idag...vi kanske har en framtid inom spjut;-) Fast det känns ju inte kul att behöva vara veteran!! Haha

2008-08-29 @ 16:26:57
URL: http://friskisense.blogg.se/
Postat av: Ana

Nu är du länkad min vän...tack för idag...vi kanske har en framtid inom spjut;-) Fast det känns ju inte kul att behöva vara veteran!! Haha

2008-08-29 @ 16:27:00
URL: http://friskisense.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0