Puh, äntligen hemma !

Helt plötsligt, efter en heldag med pappa, står det klart för mig varifrån jag fått mina knäppa och tokiga sidor. Det finns nämligen fler i denna familjen som inte riktigt är som de ska alla gånger. :-D Tur är väl det kanske. Varför ska man vara som alla andra ?

Som ni säkert förstått vid det här laget blev vi i alla fall stoppade av polisen. Av mer än en anledning. För det första körde vi för fort ( men det lyckades pappa snacka sig ur ... nånting med nedförsbacke och smal väggren ... ). För det andra tyckte polisen inte att vi spänt fast båten tillräckligt ( pappa sa att han inte ville skänka bort sina special-tampar till han som skulle köpa båten ... polisen bara skakade på huvudet ...). För det tredje hade vi ingen LGF-skylt (LångsamtGåendeFordon) på bilen. Det var mindre lätt att snacka sig ur. Trots allt så var det bara detta vi fick böta för och notan stannade faktiskt på ynka 500 kronor. I detta fallet får det nog faktiskt ses som väldigt billigt.



En stund efter polis-samtalet körde vi in på en mack för att tanka. Pappa går in för att betala och jag sitter kvar i bilen. Efter 30 sekunder kommer han utrusande igen "Elin, Elin du måste komma in. Jag trodde inte det fanns sådana här mackar längre ! Och du, ta kameran med dig så kan vi smyg-fotografera lite ! ". Shit, vad störd han är, tänkte jag, men gjorde snällt som jag blev tillsagd. Möts av tre gubbar inne i macken, först trodde jag de vuxit fast i väggen, men tydligen inte. Se foto nedan.



Båten är nu i alla fall hemma i Ronneby. Trots att vi mötte inte mindre än 3 polisbilar på hemvägen. Båten väger 2 ton och är egentligen lite för tung för vår Saab, men det gick bra ändå.




Jag är helt slut, vilken dag. Tänker stanna här i natt, tyar verkligen inte sätta mig på ett tåg hem nu ... Imorrn ska jag och lillasyster leka. Kan bli hur mysigt som helst !

Hej för idag. :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0