Rapport från min mini-semester !

Då var mina tre dagar i Trelleborg slut och igår kom jag hem till Kristianstad igen. Jag har haft det såå bra och för det mesta såg det ut som på bilderna nedan. Haha.

 


Dag 1 - Onsdag
Tåget gick från Kristianstad strax efter 14 och jag var framme i Malmö halv fyra. Gick en sväng och hittade sedan en bra buss ( trodde jag ... ) som skulle ta mig till Trelleborg. Den tog mig visserligen till Trelleborg och det var ju huvudsaken, men det var utan tvekan den mest proppfulla och varma buss jag någonsin åkt med. Jag satt nästan i knät på en gubbe och fick ha fötterna på en list längs väggen för att inte trampa på en annan gubbes fötter.

Väl framme blev jag upphämtad av Kim och tur var väl det för svårare stad att hitta i har jag nog aldrig varit med om. Allt ser likadant ut. :-D Hungriga som vi var traskade vi hem till Hjortronvägen 1 och smaskade i oss ett par väldigt goda äggmackor. Mums. Lite chill i varsin stol i trädgården och när det blivit mörkt tog vi en långpromenad till Dalabadet. En jättefin brygga, precis som i Åhus, med massa lampor. Riktigt mysigt. Dock så blev det kallt för det blåste som tusan, så vi vandrade hemåt igen. En timme och 40 minuter senare - hemma igen.





Dag 2 - Torsdag
Sov som en stock ( inga mardrömmar ! ) trots de där snarkningarna ... Jag gick på frukostjakt med karta ( se inlägget nedan ) och Kim kastade ägg på golvet under tiden. Solen strålade så vi bestämde oss direkt för en dag på stranden. Dalabadet väntade, denna gången i dagsljus. Ut genom dörren och där mötte vi Kalle och Ercan som var på väg till stranden i Kämpinge för att bada. Vi hängde på ditåt istället. På vägen fick jag då äntligen, äntligen se de där palmerna ! Några var lite malätna och halvvissna, men visst var det palmer ! 25 stycken finns det för er som undrar. Efter en och en halv timme försvann solen och det blev kallt så då åkte vi hemåt. I Kämpinge finns för övrigt några av Sveriges bästa gymnastiktrupper ! Vi stannade i stan och åt på Harmony ( där alla trelleborgare verkar äta typ alltid ... ). Gott var det i alla fall och sedan åkte vi hem. Solen hade märkligt nog kommit fram igen och vi solade lite i trädgården.





Vid 10-tiden åkte vi mot Svedala tillsammas med Sebbe, Sebbes pappa och Linn för att kolla på Sebbes bror Victor ( vilka röriga släktförhållanden ... ) och bandet han spelar i. Duktiga killar och musiken var riktigt bra. Kolla gärna in deras hemsida
http://preciousband.se ( <------ smygreklam ! ).


  


Dag 3 - Fredag
Trots stora problem med att ta oss ur sängen kom vi till slut upp och framför oss hade vi ett antal timmars rundvandring i Trelleborg. Viktigt att jag inte missade nåt viktigt när jag väl var där ju. :-D Det blev visning av alla affärer ( alla jag vill ha och behöver fanns faktiskt, utom möjligtvis Stadium, trots att jag inte riktigt trodde på det innan jag såg dem ... ), häktet, sjöormen på torget, skolor och dagis i alla möjliga former, fika på Systrar & Bönor, titt på Vångavallen och ishallen ( mycket kärlek och minnen ! ) samt Trelleborgen. Tror det var allt ... :-D

  

Väl på Hjortronvägen igen åt vi kanelbullar och mjölk. Finns det nåt bättre egentligen ?! Mamma Elisabeth och hunden Molle " hälsade på ". Klockan 19.15 var det sedan dags för mig att ta bussen mot Malmö och sedan tåg vidare hem ...


SLUTSATS
Trelleborg är faktiskt lite bättre än vad jag trodde. Kanske berodde det på sällskapet eller så är det helt enkelt bara bra. Inte vet jag. :-) Både strand och affärer fanns det ju, det är ungefär vad jag behöver. Och palmerna höjde faktiskt betyget lite också. :-)

Jag säger som du, Kim:
Vad bra vi är, du och jag.




För en stund sedan såg det förresten ut så här utanför min dörr. Lite läskigt, med hagelkorn stora som tiokronor ... :-S

  


Tjipp !


Kommentarer
Postat av: sara

mysigt du verkar ha haft det :) annat än jobb och slit som en annan håller på med :P riktigt fin bild du tog från stranden också, skulle också vilja se de där palmerna haha. kanske får ta oss en roadtrip till hösten :)kram på dig vännen

2008-07-12 @ 16:13:48
Postat av: Jessica

lät som en härlig roadtrip :D

det haglade duktigt idag ja helt sjukt stora korn. och det regnade så mkt så taket läkte på jobbet haha :D:D

2008-07-12 @ 16:25:27
URL: http://myckelite.blogg.se/
Postat av: kim

sjuktbra e vi ;) jävulskt oväder ni haft sjukt puss

2008-07-12 @ 19:18:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0